kippen - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van floortje Schuppen - WaarBenJij.nu kippen - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van floortje Schuppen - WaarBenJij.nu

kippen

Door: floortje

Blijf op de hoogte en volg floortje

18 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Applecross

Ik heb jullie deze keer geen maanden laten wachten. Nee. want er is veel nieuws. Nou ja veel. Er zijn drie nieuwigheden: Flipje, Stipje en Mipje. Deze drie waggelende schoonheden zijn de eerste bewoners van de croft. Op het moment zitten ze goed afgesloten van alle jagende dieren zodat ze rustig kunnen slapen, maar morgenochtend zal ik ze uit hun donkere nachthok bevrijden zodat ze de grond kunnen bepikken. Voor ieder die het nog niet weet deze drie dames zijn kippen.
Het zijn 'pullets'. Iain haalde ze gisteren op en we zouden niet te veel op eieren moeten hopen voor de eerste vier maanden. Niet hopend vonden we vanmorgen toch een ei, een echt ei, een echt ei van één van de kippen! Dat was een goed ontbijtje!
Ik moest gisteren werken, dus Iain heeft ze alleen over de Bealach gereden. Maar hij was wel zo aardig om even langs de achteringang te rijden en ik ben even uit de achterdeur gesniekt om naar de kippen te kijken. Toen ik terugkwam stond ik te glunderen en heb ik iedereen die ik aansprak uitgenodigd om vooral een keer naar de kippen te komen kijken. Het is me vandaag al gelukt om er drie mee te sleuren. Ik ben een trotse kippeneigenaar.
Vandaag stond in het teken van dieren. Naast de vrolijkheid rond de kippen, ging mijn wekker om kwart voor zes (Iain vond dat niet zo'n succes) om een moederloos kalf met de fles te voederen. Geen noodzaak dat ik dat doe, maar wel heel erg leuk. En daarna ben ik maar meteen overgestapt op twee lammetjes die wel wat melk konden gebruiken.
De hele dag heeft het geregend, de zon is geen enkele keer door het grijze kleed heen gebroken en toch ben ik bijna alleen maar buiten geweest en heb ik een hele goede dag gehad!
Morgenochtend een beetje naar en rond de kippen en hier in huis scharrelen en dan begint er weer een volgende werk week!

Dit overenthousiaste bericht sluit ik nu af! ik hoop dat ieder het goed maakt!
liefs, floortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Applecross

Applecross

Mijn leven in Applecross

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

kippen

08 Mei 2014

een snel stukje tussendoor

03 April 2014

Weer terug in Schotland

20 December 2013

nagel-update

07 December 2013

Een schotse Sinterklaas
floortje

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1250
Totaal aantal bezoekers 4681

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 22 Juli 2014

Applecross

Landen bezocht: