Een schotse Sinterklaas - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van floortje Schuppen - WaarBenJij.nu Een schotse Sinterklaas - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van floortje Schuppen - WaarBenJij.nu

Een schotse Sinterklaas

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg floortje

07 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Applecross

Zo. Dat is lang geleden. Té lang geleden. Ik ben een beetje afgeleid hier, maar dat is allemaal niet erg, toch?
Oké een kleine update van het splitten: dat gaat steeds beter. Heerlijk om een boomstammetje in één haal dwars door midden te hakken. Het heerlijkst is het wanneer de twee helften van de stomp afvliegen.
Op het moment wordt er een net uit het bos gehaalde kerstboom naar binnen gedragen. Het grote decemberfeest moet hier nog komen, terwijl mijn favoriete feestdag net geweest is. Een feestdag die men hier nog niet kende. Tot ik kwam.
De sint liet zijn geruite (of: tartan) Piet naar Schotland afreizen. De arme kreeg een zware reis te verduren. De nacht van 4 tot 5 december raasde er een storm over Applecross die zo wild te keer ging dat vele bomen met wortel en al omgewaaid zijn, en de weg (gelukkig op een van de weinige plekken waar men om kan rijden) afgesloten is. Op mijn weg naar de caravan zag ik drie hoge bomen wiegen en met de takken over mijn caravan buigen. Mijn korte ervaring in bomen vellen heeft me geleerd met hoeveel kracht bomen naar beneden komen en de korte tijd dat ik in de caravan lag, kon ik niet stil blijven liggen. Arme tartan Piet heeft waarschijnlijk niet in een huis op een matje kunnen slapen.
De volgende dag merkte ik dat tartan Piet niet onder een boom was gekomen noch dat hij was weggewaaid naar één van de eilanden of verder.
Drie van de schoolkinderen lazen een gedicht voor, en gaven een kroon, een geruite snor (want 'you obviously want a moustache') en een gekleurde opbergdoos aan "Queen Floorgo". Later waren er cadeautjes voor de hele familie hier, inclusief Engelse gedichten.
Tijdens de dag was de storm gaan liggen en kwam er sneeuw uit de lucht. Met mijn glitterkroon op mijn hoofd en een zaklamp moest ik de sneeuw trotseren om hout te halen. Dat was nog maar een voorproefje, na pakjesavond, ben ik nog naar Inverness gereden (niet ikzelf gelukkig dan had ik dit niet kunnen typen!) over een besneeuwde Beilach! Waar onze moed werd beloond door het zien van een sneeuwwitte berghaas! :)

Na twee nachtjes in Inverness ben ik nu weer terug in Applecross. Een pakketje van Sinterklaas zelf stond nog op me te wachten met een super super super lief leuk mooi en cool gedicht!

Ik hoop dat iedereen een leuke Sinterklaas heeft gehad!

Liefs, Floortje

  • 07 December 2013 - 23:55

    Floortje Van Schuppen:

    Noot: Inverness moet eigenlijk Dingwall zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Applecross

Applecross

Mijn leven in Applecross

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2014

kippen

08 Mei 2014

een snel stukje tussendoor

03 April 2014

Weer terug in Schotland

20 December 2013

nagel-update

07 December 2013

Een schotse Sinterklaas
floortje

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 4689

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 22 Juli 2014

Applecross

Landen bezocht: